Shadowban na Instagramu. O co se jedná?

Facebook mluví do Instagramu čím dál tím více

Po tom, co Facebook koupil Instagram se událo hodně změn ve funkčnosti Instagramu. V posledních letech jsme mohli zaznamenat novou desktopovou verzi Instagramu s tím spojenou novou optimalizaci rozlišení fotek na 1080 x 1080 pxl a zářijové vypouštění reklam do feedu Instagramu.

Alarmujících změn nastává ale v posledních měsících, kdy začala třetí aktualizace, která má za následek razantní změny pro uživatele Instagramu v podobě počtu fotek, které můžeme najednou postovat nebo v updatování Stories, kde můžeme být více kreativní, než v předchozích verzích.

Propojení Facebooku a Instagramu
Instagram na telefonu

Instagramový feed v kurzu

Cílem Facebooku je Instagram monetizovat a zvyšovat jeho popularitu a počet sledujících ve všech věkových skupinách. Nedávno Intagram vypustil feed, který by se dal přirovnat ke známému Facebookovému feedu. A jaká je změna? Nyní již Vaše příspěvky neuvidí všichni Vaši followeři, ale jen vybraná skupina lidí podle algorytmu.

Důvodem je stále přibývající množství uživatelů a zejména přístpěvků na IG, které k soušasné době na českém a slovenském IG činí celkem cca 43 598 889 fotek. Instagram říká, že právě tento obsah je zapotřebí filtrovat a ukazovat ho pouze těm, který se bude opravdu líbit.

Nákupy followerů a využití spambotů až k shadowbanu

Právě kvůli monetizaci uživatelů Instagramu vznikají v posledních letech různé aplikace a weby, které slibují nárůst followerů/ lajků pro zvýšení důvěryhodnosti Vašeho brandu/ značky a působili tak na Vaše užvatele více sexy.

Z toho důvodu přišel shadowban. Ten reaguje právě na toto nakupování fanoušků, fejkové účty, použití spambotů a další aktivity, které nejsou v souladu s pravidly využívání Instagramu.

Nákupy followerů a shadow ban

Co je to tedy ten Shadowban?

Shadowban znamená, že se Vaše příspěvky nezobrazují pod #hashtagy, které jste k příspěvku uvedli. Váš účet je tedy přes Instagramové vyhledávání přes #hashtagy neviditelný. Fotky tím pádem vidí jen Vaši současní followeři, avšak o organickém dosahu si můžete nechat jenom zdát, stejně tak jako o získávání nových followerů právě organickým dosahem.

Ale buďte v klidu. Pokud vedete Váš účet běžným způsobem spořádaného uživatele soukromého účtu, nemáte se čeho obávat. 

Ocitli jste se v shadowbanu?

Zde jsou best practices, jak se z toho vymanit a mít zase plně funkční účet:

1. Odhlašte se ze všech automatizovaných aplikací

Zejména aplikací, které za Vás příspěvky lajkují, automaticky komentují nebo dokonec postují obsah. Jaou to např. aplikace Boostly, Social Envy, Socially Rich, Schedugram, Onlyput, Instaeasy, Instazood a mnoho dalších. A abyste měli jistotu, že jsou opravdu odhlášené, odepřete těmto appkám přístup k API v nastavení IG na desktopu.

2. Po dobu několika dnů Instagram nepoužívejte.

To znamená, že se musíte z Instagramu odhlásit a dát si od Instagramu naprosté volno. Uvádí se, že ideální doba na tyto Instagramové prázdniny je 48 hodin, avšak berte v potaz, že se tato doba může různit.

3. Smažte veškerý sporný nebo nejistý obsah a hashtagy.

Podívejte se do historie Vašeho účtu a určitě zde narazíte na hashtagy, které nesaou tak důležité informace od jiných uživatelů.

4. Přesuňte se z byznys účtu na soukromý účet.

5. Jakýmkoli způsobem si editujte si profil.

Uvádí se, že tato podpůrná aktivita Vám může spolu se zbývajícími tipy výše pomoci.

6. Když nic z výše uvedeného nepomůže, nahlaste Instagramu problém.

Tuto možnot najdete v nastavení Instagramového účtu.

Máte zájem o naši demoverzi?

Vyplňte formulář a brzy se Vám ozveme s přístupem do testovacího rozhraní Vašeho nového e-shopu.

Profesionální e-shop Kicero na vyzkoušení zdarma

1 + 5 =

M

Shadowban na Instagramu. O co se jedná?

Kancelář Praha

Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 – Staré město

Kancelář Brno

Pražákova 752/50d
61900 Brno – Jih