Remarketing

Remarketing je vysoce účinná reklamní technika na opakované oslovení uživatelů, kteří již byli na Vašem webu. Čím dál tím více reklamních systémů nabízí své síly remarketingových reklam, avšak ne všichni inzerenti jej využívají správně, či efektivně.

Často se nás ptáte, jak remarketing funguje

Do zdrojových kódú Vašich stránek nahrajeme takový speciální remarketingový script, který si budoucí návštěvníci při návštěvě vašich stránek stáhnou, tento script si ukládá přímo cookies v jejich prohlížeči, a tím se tzv. „označkují“. Touto metodou jsme daného klienta označkovali a jak návštěvník surfuje po stránkách s reklamními systémy, tyto reklamní systémy rozpoznají Vaši „značku“ a nabídnou Vašemu zákazníkovi právě Vaše zobrazovací reklamy. Stejně tak, jako jsme mi nyní označkovali Vás.

Nejedná se o žádný Vir ani škodlivý software. Nemusíte se ničeho obávat.

Remarketing v ČR – od roku 2014 i Seznam.cz

Remarketing dnes nabízí oba dva největší tuzemští hráči – Google i Seznam. Google spustil remarketing v průběhu roku 2010, remarketingové reklamní systémy se zobrazují v sítích AdSense nebo třeba na serveru YouTube. Seznam spustil remarketingové služby začátkem roku 2014.

Remarketing a jeho využití

Představte si, že Vám na web proudí návštěvníci jak z přirozeného vyhledávání, tak placených zdrojů, kterými jsou např. PPC reklamy. Tito návštěvníci chvíli chodí po webu, ale neobjednají si produkt nebo službu. Z velké části je to způsobeno tím, že chtějí ještě více informací nebo probrat nákup s partnerem/kou, Obecně platí, že čím je nákup dražší, tím déle trvá výběr a rozhodnutí k objednávce. (viz článek o nákupních cyklech.) A právě toto je vhodná chvíle pro cílený remarketing.

Útok v první línii

V zobrazovací reklamě můžete také poskytnout např. časově omezenou slevu a tím lépe motivovat ke koupi daného produktu. A protože remarketing umožňuje zobrazovat cílené reklamy podle času, od kdy uplynula poslední návštěva, slevu můžete postupně zvyšovat a tím stupňovat motivaci a tlak k nákupu. Často se používá např. časové a velikostní kombinace slev. Jedním z nejčastějších cílů remarketingu jsou klienti, kteří opustili nákupní košík před dokončením objednávky. Zde se předpokládá, že zákazníci měli zájem o produkt, ale z jakéhokoliv důvodu nákup nedokončili. U tohoto typu zákazníka má remarketing nejlepší výsledky.

Našim klientům jsme díky přesně cílenému remarketingu zvýšili úspěšnost na dlouhodobé uzavření objednávky o 27%

Útok část 2. – Přesně a včas cílená nabídka!

Dokončeným nákupem proces nekončí. Nenechte svého zákazníka nakupovat u konkurence. Nabídněte mu příslušenství, rozšíření nebo služby související s jeho produktem. Remarketing je taktéž skvělý nástroj pro cross-selling, nebo doplnění klasického e-marketingu. Další možností je nabídnout Vašim klientům produkty, které Vám vytváří opakované objednávky, např. krmiva, náplně, zboží denní potřeby atp. Velmi jednoduše spočítáme, za jak dlouho průměrně zákazníkovi produkt dojde a v příslušný čas mu zobrazíme reklamu.

Našim klientům jsme pomocí přesně cíleného remarketingu zvedli prodej doplňkových produktů až o 70%!

Remarketing a jeho formáty

Remarketing umožňuje zobrazovat jak bannerové, tak textové reklamy. Bannerová reklama je efektivnější, ale dražší, neboť zabírá i více webového prostoru, který musíte zaplatit. V dnešní době platí jedno pravidlo, prodává grafika & emoce, které se dají v banneru velmi efektivně zobrazit. Součástí banneru by mělo být taktéž logo společnosti pro kvalitní branding a velké „Call to Action“ tlačítko.

Grafika & emoce jsou dva základní parametry, rozhodující o úspěšnosti Vašich bannerů a celé kampaně. Nešetřete na zpracování a grafikovi. Investice do dobrého grafika se Vám rychle vrátí!

Malá ukázka remarketingového banneru

Publika a vytváření publik

Publika (zákazníci) jsou seznamy uživatelů, kteří navštívili Vaše stránky a byli označkováni. Toto je ta nejdůležitější část celého nastavené budoucí kampaně. Různá natavení a definice publika ovlivňují připravované strategie a zobrazování reklamních spotů. Publikem mohou být standardně všichni návštěvníci Vašich stránek, ale také návštěvníci jednotlivých kategorií, či konkrétních stránek. Publikum tedy můžeme definovat na základě navštívených URL nebo navštívených stránek, či nedokončení procesu nákupního košíku. Publikum se dá definovat taktéž počtem uběhlých dní od návštěvy, či poslední interakce na webu. Například remarketing nastavíte na zapnutí 2. den po návštěvě s 5% slevou (v případě že klient při první návštěvě nenakoupil). V případě, že ani tento banner nezabere, nastavíte další zobrazení remarketingu např. 5. den, s 10% slevou, či výhodnější nabídkou.

Je zapotřebí přesně definovat cíl a požadavky budoucího remarketingu. Při špatném nastavení můžete zákazníky příliš obtěžovat nebo si kazit značku.

Investice do kvalitně nastaveného remarketingu se Vám vždy vrátí. Nechte si poradit i Vy od našich odborníků nebo propočítat návratnost investic.

Mohlo by Vás také zajímat Zvýšení míry konverzního poměru ZDE

Máte-li zájem o Remarketing, nebo potřebujete-li jen poradit s nastavením, neváhejte nás kontaktovat. Jsme tu pro Vás.

Máte-li zájem o naše služby, zašlete nám nezávaznou poptávku.

Obratem se Vám ozveme a probereme Váš projekt zcela zdarma.

Vaše kontaktní údaje

Vaše Jméno

Email

O jaký typ služby máte zájem?

Zadejte, prosím, kontrolní text do pole níže

captcha

Bližší Specifikace