Nový produkt můžete přidat v záložce Produkty > Produkty.

Kliknutím na tlačítko “Přidat produkt” vytvoříte nový produkt. Nejprve vyberte Název produktu a klikněte na “Vytvořit”.

Nastavení produktu je kvůli přehlednosti rozděleno do několika karet. Postupně si projdeme jednotlivé karty.

Přidání produktu na eshop

Základní

Vyplňte základní informace o novém produktu:

  • Název produktu – celý název produktu, zobrazí se v katalogu produktu zákazníků, v emailech, na fakturách a dalších místech
  • Krátký popis – stručný popis sloužící jako doplnění názvu. Zobrazí se v kategorii produktů a v detailu produktů nahoře.
  • URL adresa – můžete nechat prázdné, vygeneruje se automaticky. V případě, že řešíte detailněji SEO, můžete zadat vlastní adresu (vše za prvním lomítkem)
  • Popis – detailní popis s možností formátování, vkládání tabulek, obrázků a dalšího obsahu. Zobrazí se v detailu produktu.
  • Prodejní cena – Zadejte prodejní cenu s nebo bez DPH (podle globálního nastavení v Nastavení DPH)
  • Nákupní cena – za jakou cenu nakupujete. Slouží pouze pro váš přehled a statistiky.
  • DPH – Sazba DPH (celé číslo bez %). Vyplňte v případě, liší-li se od základního nastavení (viz kapitola Nastavení DPH)
  • Původní cena – Vyplňte v případě, že chcete zobrazit původní cenu a dlouhodobou slevu.
  • Stav produktu – vyberte, zda se produkt bude zobrazovat a prodávat
  • Hlavní kategorie – hlavní kategorie produktu, zobrazí se např. v drobečková navigaci
  • Zařazení do dalších kategorií – jednotlivé produkty můžete zařadit do více kategorií, ve kterých se zobrazují.
  • Výrobce – Vyberte výrobce. Více o této funkci v kapitole Výrobci.
  • Jednotka – výchozí hodnoty je ks (kus), můžete ale vybrat další možnosti (balení, pár, metry apod.)
  • Jednotka vedle ceny – Vyberte, zda chcete zobrazovat jednotku vedle ceny (např. 100 Kč / ks). Vyplňte v případě, liší-li se od globálního nastavení, viz kapitola Nastavení produktů.
  • Obrázek – hlavní obrázek produktu. Zobrazí se v kategoriích, v detailu produktu, v administraci a na dalších místech.

Klikněte na “Uložit změny”.

Nastavení výrobce na eshopu

Skladové zásoby

V této kartě můžete naskladnit produkty do jednotlivých skladů (viz kapitola Sklady).

Dále můžete nastavit:

  • Nekonečno skladem – Produkt se bude vždy zobrazovat jako skladem, nezávisle na reálném počtu kusů na skladě.
  • Ruční nastavení zobrazení skladovosti – Vyplňte, liší-li se od globálního nastavení. Vyberte, jaký text se má zobrazovat, když produkt je či není skladem, případně libovolný text pro různý počet kusů skladem.
  • Nastavit produkt pouze na objednávku
  • Možnost vložit do košíku, nebo pouze poptávkový formulář – Vyberte, zda se místo tlačítka “Do košíku” zobrazí poptávkový formulář. V takovém případě nepůjde vytvořit objednávka, ale poptávka. Poptávky se poté zobrazí v samostatné záložce Objednávky > Poptávky
Nastavení skladovosti produktu

Doplňkové

V této kartě nastavíme  doplňkové informace k produktu:

  • Záruka – zvolte délku záruky v měsících
  • Čas dodání – doplňková informace o času dodání pro lepší informovanost zákazníka, např. 24 hodin, 7 dnů apod.
  • Kód produktu – např. kód ve vašem skladovém systému, slouží také pro odlišení produktů ve srovnávačích zboží
  • PLU kód – vyplňte pouze, pokud používáte PLU kódy („kód pro dohledání ceny“)
  • Vyrobeno – Vyplňte v případě, že chcete v budoucnu tisknout štítky na produkty (např. Vyrobeno v EU)
  • Video – vložte celý kód iframe z youtube nebo video – používá se např. pro prezentační videa produktů nebo návody
  • Produktové číslo – používá se např. pro modelové označení produktů v kategorii elektroniky
  • EAN kód – číslo z čárového kódu
  • Web produktu – odkaz na samostatný web produkt, zobrazí se jako externí odkaz v detailu produktu. Můžete použít také jako interní odkaz v rámci vašeho e-shopu, např. na článek o produktu.
  • Související produkty – tzv. “upsell”, zobrazí se ve spodní části detailu produktu, pomáhá zvýšit průměrnou hodnotu objednávky
  • Alternativní produkty – Další produkty vhodné jako alternativa za hlavní produkt. Zobrazí se ve spodní části detailu produktu.
  • Dárky – Vyberte jeden či více dárků. Zákazník si může v košíku k produktu vybrat právě jeden z nastavených dárků zdarma.

Štítky u produktu – Vyberte, zda chcete označit produkt štítky (např. akce, novinka apod.). Zobrazí se v kategorii produktů i v detailu produktu. Více v kapitole Štítky.

Doplňkové nastavení produktu

Prodej

Nastavení pro prodej najdete v kartě Prodej. Můžete nastavit:

  • Příslušenství – Vyberte produkty, které se zobrazí ve spodní části detailu produktu a slouží jako příslušenství, které si zákazník může přímo přidat do košíku.
  • Cross-sell – přidejte produkty, které se zobrazí ve vyskakovacím okně po přidání hlavního produktu do košíku. Slouží ke zvýšení průměrné hodnoty objednávky pomocí doplňkového prodeje.
  • Minimální a maximální odběr “množství ks” – Vyberte minimální a maximální množství, které si může zákazník objednat. Nechejte prázdné, pokud nechcete žádné limity.
  • Sleva od “množství ks” – Vyberte, chcete-li nastavit množstevní slevu. Zadejte číslo pro počet kusů, od kterého se bude sleva počítat.
  • Velikost slevy v % – zadejte procentuální slevu při nákupu nad zadaný počet Ks výše
  • Zobrazovat ceny – Vyberte, zda cena produktu bude veřejná, úplně skrytá nebo se zobrazí pouze registrovaným zákazníkům.
  • Pouze pokladna (produkt se dá najít pouze v pokladně) – slouží např. pro dárky k produktům, které nechcete prodávat samostatně.
  • Prodej jen od 18 let  – zobrazi se checkbox v rekapitulaci objednávky
  • Prodej jen na IČ – Před dokončením objednávky tohoto produktu musí zákazník zadat platné IČ

Množstevní slevy

Tato karta slouží pro nastavení cenových hladin pro různé množství (např. sleva 10% při nákupu 2 ks, sleva 20% při nákupu 3 kusů apod.)

Akční cena

Tato funkce přidá časově omezenou slevu. Výhodou je, že tuto akční cenu si můžete nastavit předem. Zaškrtněte možnost “Povolit slevu od do” a

nastavte:

  • Datum od – do: Vyberte začátek a konec platnosti slevy
  • Cena – Zadejte akční prodejní cenu (s DPH nebo bez DPH podle nastavení produktu)

 

Tato sleva je veřejná, tedy se aplikuje pro všechny zákazníky bez nutnosti zadávání slevového kódu.

Rozměry

Zadejte rozměry v centimetrech (šířka, výška, délka) a hmotnost v gramech. Používá se např. pro omezení dopravy podle rozměrů a hmotnosti. Zobrazuje se v doplňkových informacích v detailu produktu.

Cenové skupiny

V této kartě můžete nastavit prodejní cenu pro jednotlivé skupiny zákazníků, viz kapitola Cenové skupiny.

Filtry

V této kartě můžete k produktu přiřadit filtry. Filtrace usnadňuje zákazníkům vyhledání produktu. Vyberte kategorii filtru a hodnoty. Filtry si nejdříve musíte nadefinovat v záložce Filtry.

Heureka a Zboží

Zde můžete zadat individuální nastavení produktu pro cenové srovnávače zboží – Heureka.cz, Zbozi.cz, Google nákupy a Glami.

Pro jednotlivé srovnávače můžete nastavit:

  • Odesílat do – zobrazít produkt v XML feedu pro daný srovnávač
  • Název produktu – pod jakým názvem je produkt ve srovnávači zařazen (může se lišit od názvu produktu ve vašem e-shopu)
  • Kategorie – Celá cesta ke kategorii produktu ve srovnávači (začněte psát název kategorie a vyberte z našeptávače nebo zkopírujte celou cestu kategorie podle specifikace daného srovnávače)
  • CPC – vaše nabídka maximální ceny za proklik na váš e-shop

Užitečné odkazy na specifikace kategorií pro jednotlivé srovnávače:

Heureka https://www.heureka.cz/direct/xml-export/shops/heureka-sekce.xml

Zboží.cz https://www.zbozi.cz/static/categories.csv

Google https://www.google.com/basepages/producttype/taxonomy-with-ids.cs-CZ.xls

Nastavení produktů pro Heureka, Zboží a Google

Doplňkové služby

Přiřaďte doplňkové služby k tomuto produktu (např. záruka). Doplňkové služby nejdříve musíte nadefinovat v záložce Doplňkové služby.

Jednotky

Slouží pro přepočet jednotek – např. u nátěrové barvy zákazník může zadat počet metrů čtverečních a e-shop mu automaticky ukáže, kolik je to balení. Můžete si také nastavit vlastní jednotky, mezi kterými chcete přepočet provádět.

SEO nastavení

Slouží pro individuální SEO nastavení konkrétního produktu. Více v kapitole SEO dalších stránek.

Galerie

Zde můžete přidat další fotky produktu. Zobrazí se v galerii v detailu produktu.

Přílohy

V této kartě můžete nastavit přílohy ke stažení, které se zobrazí v detailu produktu. Používá se např. pro technické listy či pdf katalogy k produktu.

Doprava

Zde lze nastavit individuální možnosti pro tento produkt. Můžete povolit pouze konkrétní způsoby dopravy, nastavit fixně dopravu zdarma nebo produkt úplně vyloučit z dopravy zdarma. Také můžete doplnit označeni “Křehké zboží”.

Vlastní parametry

Slouží pro nastavení vlastních parametrů produktu. Ty se zobrazují v detailu produktu, ale přenáší se také do XML feedů srovnávačů zboží.

Plusy / minusy

Nastavení pro přehledný zvýraznění výhod a nevýhod produktu. Zobrazí se v detailu produktu.

Historie cen

Tato karta je pouze informativní a slouží k přehledu historie prodejních cen konkrétního produktu.