V záložce Nastavení > Nastavení produktů zadáváme globální pravidla pro produkty na celém e-shopu.
Obecné nastavení
Váhu u produktu chci nastavovat v: Vyberte, zda chcete hmotnost produktů zadávat v gramech či kilogramech. Příslušná jednotka se doplňuje sama, takže do hmotnosti jednotlivých produktů zadáváte pouze číslo.
Používat podstránky pro výrobce: Můžete zapnout automatické generování podstránky pro výrobce. Ta vypadá podobně jako kategorie, ale obsahuje pouze produkty od konkrétního výrobce.
Povolit diskuzní fórum u produktu: Pokud chcete, aby Vaši zákazníci mohli u každého produktu diskutovat a reagovat na komentáře druhých, zapněte tuto možnost.
Povolit hodnocení produktů formou recenzí: Zapne možnost psát recenze ke každému produktu.
Náš tip: To může být výhodné, protože Google již zařazuje souhrn těchto recenzí do výsledků vyhledávání.
Povolit srovnávání produktů na stránce: Zapne funkci srovnávače produktů. Vhodné v případě, že máte vyplněny např. technické parametry produktů.
Počet produktů na stránku: Kolik produktů se bude zobrazovat na jednotlivé stránce (např. kategorie či stránka výrobce)
Povolit Cross-selling: Globálně zapne cross-selling – nabízení dalších produktů při přidání do košíku. Cross-selling je užitečná funkce pro zvýšení průměrné hodnoty objednávky. Produkty, které se zobrazují v nabídce cross-sell nastavíte zvlášť pro každou kategorii či produkt.
Zobrazovat varianty produktů jako karty: Pokud zvolíte tuto možnost, zobrazí se každá varianta produktu jako samostatný produkt. V praxi tak budete mít v kategorii více produktů, ale menší přehlednost.
Zobrazit jenom produkty na skladě: Zvolte tuto možnost, pokud chcete, aby se nezobrazovaly produkty, které nejsou skladem.
Zobrazování ceny variant: Pokud má produkt více variant, existují dvě možnosti, jak zobrazovat jeho cenu:
- Pouze cenu hlavního produktu (bez ohledu na ceny jednotlivých variant)
- Rozmezí ceny variant (např. 2000 – 3000 Kč)
Nastavení pro filtrování a řazení cen v kategorii pro produkty: Vyberte, jaká cena je rozhodující pro filtrování podle ceny. Použijme předchozí příklad s kávovarem. Pokud zvolíme možnost “Používat cenu u masterproduktu” a zafiltrujeme si produkty s cenou do 2500 Kč, dostanou se nám do výsledků filtrace i dražší varianty produktů. U možnosti “Používat nejnižší cenu u varianty” se ve výsledcích zobrazí pouze varianty produktu vyhovující cenovému rozmezí.
Zobrazovat cenu produktu jen registrovaným: Cena sa zobrazí pouze po přihlášeným zákazníkům. Zároveň nepůjde bez přihlášení vytvořit objednávku.
Zobrazovat a přiřazovat filtry v editaci produktu: Pokud máte vytvořené větší množství filtrů, můžete si zvolit možnost “Výběrem ze selectu”. Tím docílíte přehlednějšího vybírání filtrů v editaci produktu.
Produkt automaticky jako novinka
Automaticky nastaví nově vytvořené / importované produkty jako novinky. Aktivujte a nastavte počet dní, po které bude platit produkt jako novinka od data vytvoření. (např. 30 dní).
Zobrazení skladů u produktu
Touto možností zapnete zobrazování skladovosti daného produktu na všech skladech samostatně. Zákazník tedy vidí, zda je produkt skladem u každého skladu zvlášť.
Pokud necháte možnost vypnutou, bude se zobrazovat stav skladu podle součtu všech skladů dohromady.
Zobrazování jednotek za cenou produktu
Zapněte tuto možnost, pokud chcete zobrazovat měrnou jednotku za cenou produktu (např. 200 Kč / ks / bal / kg apod.).
Můžete také změnit oddělovač jednotky od ceny (výchozí je /).
Skladová evidence
Vyberte, zda chcete používat základní, rozšířenou nebo žádnou skladovou evidenci.
Jak se má eshop chovat, pokud dojde zboží skladem: Pokud produkt není skladem, můžete zákazníkovi zobrazit:
- Tlačítko “Do košíku”
- Poptávkový formulář (nedochází přes něj k objednání, ale k poptávce)
- Nezobrazovat nic
Hlavní sklad pro odečítání: Nastaví výchozí sklad, ze kterého se budou produkty odečítat. Hodí se v případě automatického vyskladnění při dokončení objednávky.
Vyskladnit automaticky po dokončení objednávky: Zboží se vyskladní ze zvoleného skladu automaticky při vytvoření objednávky.