V záložce Nastavení > Nastavení produktů zadáváme globální pravidla pro produkty na celém e-shopu.

Obecné nastavení

Váhu u produktu chci nastavovat v: Vyberte, zda chcete hmotnost produktů zadávat v gramech či kilogramech. Příslušná jednotka se doplňuje sama, takže do hmotnosti jednotlivých produktů zadáváte pouze číslo.

Používat podstránky pro výrobce: Můžete zapnout automatické generování podstránky pro výrobce. Ta vypadá podobně jako kategorie, ale obsahuje pouze produkty od konkrétního výrobce.

Povolit diskuzní fórum u produktu: Pokud chcete, aby Vaši zákazníci mohli u každého produktu diskutovat a reagovat na komentáře druhých, zapněte tuto možnost.

Povolit hodnocení produktů formou recenzí: Zapne možnost psát recenze ke každému produktu.

Náš tip: To může být výhodné, protože Google již zařazuje souhrn těchto recenzí do výsledků vyhledávání.

Povolit srovnávání produktů na stránce: Zapne funkci srovnávače produktů. Vhodné v případě, že máte vyplněny např. technické parametry produktů.

Počet produktů na stránku: Kolik produktů se bude zobrazovat na jednotlivé stránce (např. kategorie či stránka výrobce)

Povolit Cross-selling: Globálně zapne cross-selling – nabízení dalších produktů při přidání do košíku. Cross-selling je užitečná funkce pro zvýšení průměrné hodnoty objednávky. Produkty, které se zobrazují v nabídce cross-sell nastavíte zvlášť pro každou kategorii či produkt.

Zobrazovat varianty produktů jako karty: Pokud zvolíte tuto možnost, zobrazí se každá varianta produktu jako samostatný produkt. V praxi tak budete mít v kategorii více produktů, ale menší přehlednost.

Zobrazit jenom produkty na skladě: Zvolte tuto možnost, pokud chcete, aby se nezobrazovaly produkty, které nejsou skladem.

Zobrazování ceny variant: Pokud má produkt více variant, existují dvě možnosti, jak zobrazovat jeho cenu:

  • Pouze cenu hlavního produktu (bez ohledu na ceny jednotlivých variant)
  • Rozmezí ceny variant (např. 2000 – 3000 Kč)
Zobrazení ceny hlavního produktu
Zobrazení ceny podle variant

Nastavení pro filtrování a řazení cen v kategorii pro produkty: Vyberte, jaká cena je rozhodující pro filtrování podle ceny. Použijme předchozí příklad s kávovarem. Pokud zvolíme možnost “Používat cenu u masterproduktu” a zafiltrujeme si produkty s cenou do 2500 Kč, dostanou se nám do výsledků filtrace i dražší varianty produktů. U možnosti “Používat nejnižší cenu u varianty” se ve výsledcích zobrazí pouze varianty produktu vyhovující cenovému rozmezí.

Zobrazovat cenu produktu jen registrovaným: Cena sa zobrazí pouze po přihlášeným zákazníkům. Zároveň nepůjde bez přihlášení vytvořit objednávku.

Zobrazovat a přiřazovat filtry v editaci produktu: Pokud máte vytvořené větší množství filtrů, můžete si zvolit možnost “Výběrem ze selectu”. Tím docílíte přehlednějšího vybírání filtrů v editaci produktu.

Nastavení produktů

Produkt automaticky jako novinka

Automaticky nastaví nově vytvořené / importované produkty jako novinky. Aktivujte a nastavte počet dní, po které bude platit produkt jako novinka od data vytvoření. (např. 30 dní).

Nastavení produktu automaticky jako novinka

Zobrazení skladů u produktu

Touto možností zapnete zobrazování skladovosti daného produktu na všech skladech samostatně. Zákazník tedy vidí, zda je produkt skladem u každého skladu zvlášť.

Pokud necháte možnost vypnutou, bude se zobrazovat stav skladu podle součtu všech skladů dohromady.

Nastavení zobrazení skladů u produktu

Zobrazování jednotek za cenou produktu

Zapněte tuto možnost, pokud chcete zobrazovat měrnou jednotku za cenou produktu (např. 200 Kč / ks / bal / kg apod.).

Můžete také změnit oddělovač jednotky od ceny (výchozí je /).

Zobrazení měrné jednotky za cenou produktu

Skladová evidence

Vyberte, zda chcete používat základní, rozšířenou nebo žádnou skladovou evidenci.

Jak se má eshop chovat, pokud dojde zboží skladem: Pokud produkt není skladem, můžete zákazníkovi zobrazit:

  • Tlačítko “Do košíku”
  • Poptávkový formulář (nedochází přes něj k objednání, ale k poptávce)
  • Nezobrazovat nic

Hlavní sklad pro odečítání: Nastaví výchozí sklad, ze kterého se budou produkty odečítat. Hodí se v případě automatického vyskladnění při dokončení objednávky.

Vyskladnit automaticky po dokončení objednávky: Zboží se vyskladní ze zvoleného skladu automaticky při vytvoření objednávky.

Nastavení skladové evidence