10 trendů on-line marketingu pro rok 2018

 

1. Personalizace a chat boti #ai

Jedním z 10 trendů on-line marketingu pro rok 2018 je rozohdně AI. Konverzace s uživateli skrz inteligentní komunikační nástroje, chat boty je vlekým krokem kupředu v komunikaci v roce 2018.  Automatizace procesů, marketingových nástrojů a celkové komunikace je velkým krokem vpřed tento rok, zejména v monitoringu a vyhodnocování dat o návštěvnících stránek a jejich následná personalizace a interakce umělé intelgence s uživatlem přes sociální sítě s cílem ušetřit mu čas.

Představte si, že Vám chat bot napíše do mesengeru, že produkt, který jste si prohlíželi je již skladem – a že stačí jen napsat ANO a automaticky se vyplní a odešle objednávka. Že je to sci-fi? Není! Aktuálně pracujeme na vývoji umělé inteligence integrované do našeho e-shopovéo řešení, které bude komunukovat s návševníky Vašich stránek za Vás s cílem maximalizace konverzního poměru. Oficiální launch bude koncem roku 2018.

Pro marktéry to znamena usnadnění práce a pro firmy to znamená úsporu peněz za asistenty a za různé profese, kde se dělá opakující se stejnorodá práce. Další nesmírnou výhodou je práce s obrovskými kvanty dat a jejich následné snadné třídění a organizace dle potřeb. Do budoucna je předpovídáno, že obsadí až 50% pracovních míst.

Taktéž hlasové vyhledávání skrz Siri a další bude zásadním krokem vpřed v roce 2018. Téměž 20% všech vyhledávacích dotazů z mobilů je přes hlasové vyhledávání – Siri, Alexa a další. V této oblasti bude v budoucnu zapotřebí přizpůsobit marketingové aktivity.

Personalizace a chat boti

2. Rychlost načítání stránek #pagespeed

Jedním z klíčových faktorů Google algorytmů je rychlost načítání webu – pomalejší webu mají prostě smůlu. Dokonce rychlost mobilního načítání stránek je relevantnější, než desktopu, vzhledem k tomu, že i zde platí pravidlo #mobilefirst. Na on-line měřících nástrojích si můžete snadnou ověřit, jak rychlé jsou Vaše stránky.  Přesnější výsledky si změříte na gtmetrix.com měřícím nástroji.

Rychlost načítání stránek pagespeed
Rychlost webu GT Metrix

Abychom poskytli našim klinetům co nejvyšší výkon jejich e-shopu, rozhodli jsme se přejít na protokol HTTP/2 . Pro výrazné zrychlení načítání e-shopů jsme přešli na protokol HTTP/2 – binární načítání a rozdělování requestů na subdomény. Všechny requesty probíhají v ten samý moment, nikoliv za sebou, proto se nedočkáte žádného čekání. HTTP/2 umožňuje, aby server poslal prohlížeči předem objekty, když vidí, že žádá o obsahovou stránku. Typicky skripty, styly a obrázky použité na stránce. Říká se tomu Server Push, tedy tlačení serverem. Tato funkce významně zrychlí načítání a hlavně vykreslování stránek, protože prohlížeč nemusí čekat, než mu soubory dorazí.

network-site

3. Mikroinfluenceři a jejich nesmírný vliv na publikum #mikroinfluencers

Mikroinfluenceři, bloggeři – majitelé blogů s fanoušky do 10K budou upřednostňováni před velkými hráči ve světě sociálních sítí. Jde to ruku v ruce s nativní reklamou, která je na vzestupu, přeci jenom lidé více věří a poslouchají nenápadné “bloggery” a upřednostňují jejich osobní přístup nad těmi “slavnými”, “profláklejšími”, kteří už nemají tolik času budovat si osobní vztahy mezi svými fanoušky. Ideální okruhy zájmu jsou: vaření, zdraví, móda, kosmetika a podobné oblasti.

4. Méně je více #highqualitycontent

Není výhrou psát kvantum planých příspěvků, článků do Vašeho blogu, které nejsou až tak propracované, jsou krátké, chybí tam fotky, videa, odkazy studie…

Kvalita vyhrává nad kvantitou. Místo toho raději publikujte méně příspěvků, které jsou 100% pecka a vystřelí Vás nahoru!

Přemýšlejte nad obsahem, jeho grafickou podobou tak, aby se článek dobře četl a to zejména na mobilu! Dbejte na to, aby obsahoval tematické fotky, videa, studie, testimonialy a další relevantní infomrace, které posunou Váš post na jiný level!

Zásadním faktem je taktéž poskytnout uživatelům tipy, rady a užitečné informace o dané tématice, díky čemuž má Váš příspěvek šanci stát se virálním. #contentfirst

mikro-influencer-laptop

5. Mobile first #mobilefriendly

Vzhled, UI, UX by měly být vždy číslo jedna na mobilu, poté až na desktopu. Proč? Protože dochází k velkému shiftu obecenstva z desktopů na mobily. Čím dál více lidí bude naštěvovat Vaše stránky z mobilu, proto se na tento fakt změřuje i Google algorytmus, který říká #mobilefirst a to jak designu, tak v rychlosti načítání! A už jsme zase zpět u rychlosti, jak vidíte, je to jeden z klíčových faktorů úspěšných stránek. Načítání stránky by nemělo trvat déle, než 3 vteřiny – v opačném případě zapomeňte na to, že Vás Google šoupne dopředu. Kromě komprese fotek a videí, zde velkou roli bude hrát již zmiňovaný přechod na protokol HTTP/2.

Naše e-shopové řešení umí automatickou kompresi nahraných fotek tak, aby jejich velikost co nejméně ovlivňovala rychlost načítání celého e-shopu. Ušetříte tím tak nesmírně času při neefektivním manuálním zmenšováním fotek, což je bohužel stále na spoustě e-shopových řešeních běžná věc. Rozhodně jeden z dalších zásadních 10 trendů on-line marketingu pro rok 2018.

Mobile first design

6. Kompletní strukturovaná data #richsnippets

Titulek a metadata jsou fajn, ale zásadní jsou i strukturovaná data = informace pro roboty, které nás odmění posunem našich stránek směrem nahoru. Důležitou roli hraje taktéž zobrazování hvězdiček ve fulltextu. Byť to není úplněnovinka a pár let se již straukturovaná data používají, stále mě udivuje, že spousty firem ne jen, že neví, co to strkturovaná data jsou a přitom si platí SEO u renomovaných agentur. Ale když už je mají, tak jsou z 99% špatně nastavená.

Naše e-shopy vytvářejí strukturovaná data dynamicky a se všemi náležitostmi, není potřeba jej vyplňovat manuálně.

Strukturovaná data richsnippets
Produktová data Google

7. Videomarketing, Voicemarketing

Nejen na Youtube, ale napříč celým inernetem je všeobecně video upřednostňováno a je považováno za velký trend roku 2018. Fotky / produktové fotky a texty budou doplněny nebo nahrazeny krátkými prezentačními videi pro maximální vzbuzení emocí a zážitku z daného produktu. Populárnějšími se stanou videorecenze a virtuální prohlídky, které poskytnou uživateli emotivnější zážitek – a o tom to celé je – o emocích a zážitku z daného produktu/ služby.

Dokonce i na Facebooku a Instagramu jste si mohli všimnout, že video je vždy upředostňováno před textem nebo obrazovým obsahem.

Video marketing a voice marketing

8. Micro-momenty #micromomentfriendly

Zejména při využívání mobilních zařízení, hrají tyto rychlé, mikromomenty velkou roli v nákupním procesu, ale nejen zde. Google upřednostní Vaše stránky, pokud obsahují veškeré potřebné informace pro uživatele mobilu – jako např. lokace, mapa, adresa, telefon, mobil – vše snadno dostupné z mobilu v lokálním zaměření. Jedná se zejména o landing pages pro obchody a informace o otevírací době a přesné adrese dané společnosti. Zásadní je zde možnost pro uživatele krátce reagovat na tato jednotlivá sdělení, momenty, podcasty, videa a další.

9. Propojení a komunikace na FB #fbconnection

Propojení s Facebookem a následné interakce jsou klíčem k úspěchu. Zásadní je komunikace přes FB, jejíž dosah je až na webové stráky prostřednictvím prokliku. Naučtě návštěvníky Vašich stránek komunikovat a vytvářet obsah – např. psaním recenzí, hodnocení, komentářů k přáspěvkům nebo zapojení se do diskuzí pod články nebo produkty.

Prostřednictvím našeho e-shopového řešení budete moci automaticky rozesílat e-maily např. 7 dní po dokončení objednávky Vašim zákazníků se žádostí o recenzi přímo na Vašich stránkách.

Další zásadní věc je maximalizovat propojení Vašich stránek na FB skrz sdílení např. článku, produktu na FB, reakce nebo komentáře k příspěvkům přes FB pluginy, které Vám  velmi zásadně zvyšují oragnický dosah. Idální ukázkou propojení s FB je web Fitnessstrava.cz.

Propojení a komunikace na facebooku

#wordofmouthaudience

Velkým přínosem pro SEO je komunikace přímo na Vašich stránkách v různých diskuzích, kde si lidé vyměňují zkušenosti a reagují na Vámi přidaný příspěvek. User Generated Content (USG) je na velmi velkém vzestupu v roce 2018 a bude jedním z klíčových faktorů pro vyhodnocování relevantntních, “živých” stránek, oproti těm ostatním, pro vyhledávače méně atraktivním, tzv. “mrtvým” stránkám. Tento bodu je rozhodně z jedním top 10 trendů on-line marketingu pro rok 2018

Word of mouth audience

10. Bezpečnost a transparetnost

Výzvou roku 2018 pro mnohé e-shopaře v EU je nařízení o ochraně dat GDPR, kdy se možnosti o sběru dat zásadně zpřístní.  Ti, co na to nestihli zareagovat se nemusí obávat, naše e-shopy jsou na to již připraveny a budou splňovat veškeré požadavky, které nařízení bude nařizovat.

Trasparnetnost a férové jendání vždy jedním ze zásadních ukazatelů, které rozhodují o konverzi.

Máte zájem o naši demoverzi?

Vyplňte formulář a brzy se Vám ozveme s přístupem do testovacího rozhraní Vašeho nového e-shopu.

Profesionální e-shop Kicero na vyzkoušení zdarma

M

Shadowban na Instagramu. O co se jedná?

Kancelář Praha

Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 – Staré město

Kancelář Brno

Pražákova 752/50d
61900 Brno – Jih